www.waktusolat.net


ASSALAMUALAIKUM,AHLAN WA SAHLAN FOR ALL MUSLIM IN THE WORLD :p DOAKAN PALESTINE ,SYRIA ,ROHINGYA DAN LAIN 2X SELAMAT

Salji Milik Allah :)

Find Me At :

Rabu, 28 November 2012

JAGA MATA, JAGA IMAN !! :D


Assal
amualaikum

wahai sahabat - sahabatku sekalian .Ana berharap kalian dalam keadaan sihat belaka .Disini ana nak ucapkan terima kasih kepada kalian sebab sudi lawat blog ana . hoho


Alhamdulillah disini ana berkesempatan untuk update 1 kali lagi ..hehe ..Emm , sebenarnya tak tahu nak tulis pasal apa ... ?? cuma nak kongsi sikit la ,,sikit je untuk hari ini .. hehehe

Daripada Huzaifah, Rasulullah S.A.W. bersabda yang bermaksud

 : "Pandangan adalah salah satu anak panah beracun daripada iblis .Sesiapa yang meninggalkannya kerana takut kepada Allah , Maka Allah akan memberikan keimanan yang manisnya terasa di dalam hati . "
 [ Riwayat al-Hakim ]


Menjaga pandangan suatu kewajiban , bukan ?? ye betul . Setiap Mukmin ;lelaki dan perempuan wajib melakukannya . Tujuannya agar mereka terselamat daripada tali - tali syaitan yang akan menjeratnya ke lembah maksiat .
Allah S.W.T berfirman , maksudnya
: "Katakanlah kepada orang lelaki yang beriman supaya menahan pandangan mereka , dan memelihara kehormatan mereka . Yang demikianlah itu lebih suci bagi mereka . Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka lakukan . " [Surah al - Nur 24 : 30]
Pandangan yang tidak terjaga ibarat panah beracun yang menembus ke dalam dada . Jika tidak segera diubati , racun itu akan merosakkan minda dan hati kita . Dosa zina selalu bermula daripada pandangan .

Orang yang berzina tidak akan mulia selama - lamanya. Dia hidup kegelisahan semasa di dunia dan diakhirat pula dia akan menerima azab Allah yang sangat perih . Allahu Allah .. 


p/s : jangan pernah angkuh atau malu untuk bersujud kepada Allah.. marilah cari jalan pulang bersama .Allah Maha Pengampun  :)
  



JAGA MATA , JAGA IMAN .

Mata jendela hati .Kesannya sangat besar dalam menjaga kejernihan hati .Mata yang tidak terjaga menyebabkan hati dan minda menjadi keruh dan kotor . Oleh sebab itu , para ulama daripada kalangan salafussoleh sangat mengambil berat dalam pandangan .



TAHUKAH ANDA ??
"KERANA SATU LIRIKAN KADANGKALA MEMBAWA PENYESALAN YANG SANGAT PANJANG ."




1 ulasan: